15 April 2013

Pentas Kecil Sebagai Pembuka Jalan

PENTAS, satu perkataan yang membuatkan aku teruja. Masih ingat lagi permulaan kisah aku & Pentas. Kali pertama aku pijak pentas masa tahun 1998 (Darjah 2), masa tuh aku sebagai penyanyi utama kumpulan boria untuk persembahan hari kanak-kanak peringkat negeri Kelantan. Majlis sambutan diadakan di Dewan Terbuka Sk Padang Garong (1) Kota Bharu dimana tempat aku bersekolah.

Bermula dari detik itulah, aku terus bergiat aktif dalam persembahan Pentas sehingga tamat Tingkatan 5 di SMK Seksyen 5, Wangsa Maju. Apa saja sambutan atau acara yang melibatkan persembahan pentas seperti Pantomin, tarian, nyanyian, sajak, nasyid, syair, teater dll pasti ada muka aku. Aku rindu zaman persekolahan. (Sambil tersenyum dan flashback)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan