15 April 2013

Melangkah Ke Hadapan Bersama Tradisi

Minat dan kecenderungan aku dalam bidang seni persembahan tidak 'mati' selepas tamat Sekolah Menengah apabila aku meneruskan pengajian dalam Diploma Seni Persembahan Teater (Major in acting) di Akademi Seni Budaya & Warisan Kebangsaan (ASWARA). Tiga tahun pengalaman dengan pelbagai kisah suka dan duka waktu itu akhirnya menemui jalan yang memberi aku RASA makna sebenar PENYESALAN setelah kecundang di tahun akhir (lagi satu semester nak ke PeTA/Projek akhir).

Walaubagaimanapun, ianya tidak bermakna aku gagal untuk menuntut sejuta ilmu yang ada kat situ. Aku dah kecewa kan ramai manusia yang selama nih memberi harapan penuh untuk aku berjaya. Maafkan aku Ibu, Maafkan Aku Pensyarah-pensyarah (terutama Pn.Balkis Omar, Pn. mardiana Ismail, Pn. Juhara Ayub, En. shahrul Mizad, En. Rosnan Rahman, En. Amri Zane dan ramai lagi yg tak disebut), Maafkan Aku Papa (panggilan aku kepada Saudara Joosaidy Johari, Manusia yg byk memberi sokongan dari aku sekolah), maafkan aku kawan-kawan dan maafkan aku buat diri aku sendiri yang terlalu alpa dengan keseronokan remaja.


(Antara penglibatan aku di pentas Teater dari tahun 2004-2011)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan